29 Ekim 2011 Cumartesi

biraz adalet themis.....





bir elmanın birbirinden farklı görünüşleri olabilir: 
masanın üstündeki elmayı bir an olsun görebilmek için boynunu uzatan çocuğun görüşü 
ve bir de, elmayı yanındaki arkadaşına rahatça veren evin efendisinin görüşü.

sadece biraz adalet!








Adalet ve düzeni temsil eden Themis, bir elinde terazi öteki elinde kılıç tutan gözleri bağlı bir bakire olarak simgeleştirilmiştir. Elindeki terazi adaleti ve bunun dengeli şekilde dağıtılmasını, diğer elindeki kılıç ise adaletin keskinliğini simgelemektedir. Kadın ve bakire oluşu bağımsızlığını, gözlerinin bağlı olması ise tarafsızlığını simgeler. (adalet dağıttığı kimseleri görmesin, taraflı davranmasın)
Buradan da anlaşılacağı gibi Themis insanların özlem duyduğu ve olmasını istediği bağımsız, tarafsız, adaletin dengeli şekilde dağıtıldığı, caydırıcılığı olan hukuk düzeninin ifadesidir.

Ama burada yıllardır tartışılan ufak bir soru vardır. Themis gözleri bağlıyken kimin suçlu kimin suçsuz olduğunu nasıl görüp de adalet dağıtacaktır ?

24 Ekim 2011 Pazartesi

deprem çocuğunu anlıyorum...

sanırım van depremindeki korkuyu fazlasıyla anlıyorum.yaşadım çünkü.izledikçe tutamıyorum gözyaşlarımı.şehitlerimiz derken yıne bır kara haber daha geldı...etkilendim tekrar 12 sene öncesini hatrladım 11 yasında oldugum o gunler.bır pazartesı gecesı deprem anı yıkılan vıtrın karanlık babamın duvarlar yıkılmış demesı ve dısarı bı anda cıkışımız.sonra devamı gelen sallantılar.hıc yorum yapamadgım bır hıstı anlamamıştım cunku basımıza gelmemişti daha önce.o zaman dıgıtal makınemde yoktu fılmı olan ve kapagını açtığında anında ıcındekı fotografları yakan bır fotograf makınem vardı.yardım tırları gelıyordu receller vardı yardım kutularında ekmek su battanıye cadırlar...

sonra maske taktım ben zor şartlar altında cevreden etkılenmemek ıcın maskeler dagııtlmstı bıze.sonra ıstanbul yardım organızasyonu evımızın altına koydu tum malzemelerını depo olarak kullanmstı.ellımde makınem bır sürü fotoğraf cektım depreme dair ben hep gulumseyen fotograflar cekerdım aslında ama o zaman değişiklik olmuştu.



hala saklarım onları.ıcım ürperir her baktgımda haberlerı ızlerken sankı 12 yıl oncesındeyım ve hala o koşulları yaşıyor gıbı oldum.
sakarya elveda yazıyordu bır bınada sonunda ayaga kalktı tabı.inşallah Van da bunu atlatacak.SAKARYA GİBİ MARMARA GİBİ...

Vanda ölenlere Allahtan Rahmet diliyorum.yakınlarına sabır..haber bekleyenlere bir yaşam belirtisi için sattalerce uykusuz kalmış kardeşlerimize umut dılıyorum.dualarımızı eksık etmeyelım.Allah daha beterlerınden hepımızı korusun..

21 Ekim 2011 Cuma

cahiliye devri ve modern zamanlar...



Bir kitap okudum dini bir kitap cahiliyye devrinde kadının nerde olduğunu gösteriyordu okudum ve hayretler içinde kaldım dini kitap yazmak kolay olmasa gerek.ama beğendim doğrusu.gelelim o dönemlere evet kız çocuk doğurmanın yüz karası olduğu erkek çocuk doğurmanın şeref ve onur meselesi olduğu dönemler..eğer kız çocuğu doğurduysan ya çocuğu gizli gizli büyüteceksin korka korka ya da  evladım var diyerek tüm külfetlerine katlanacaksın.külfet demek zorundayım üzgünüm hor görülme köle hayatı gibi hayat yaşama yokluk sefalet içinde geçirilen zamanlar.oysa erkek çocuğu karnında tşaıyan onu en çok kouruyup kollayan anası değil mi?
çok fazla yyorum da yapmamalıyım adı üstünde cahiliye devri çünkü..
kız çocuk haberi verildiğinde babanın yüzü keder dolarmış simsiyah kesilirmiş.eğer erke doğarsa ya da kız çocuk ölü doğarsa tebriklerde bulunurmuş.

bir hadiste Peygamberimiz: çocuklarınız arasında adil davranınız eğer ben birini üstün tutacak olsaydım kız çocuklarını üstün tutardım diye buyurmuştur.(Feyzü'l Kadir 4:84)
o dönemlerde yaşamadığımız çok şanslıyız.ya da yaşıyor olur muydum bilmem tabi bu da var..


gelelim günümüze.....




bu karikatürü ilk gördüğümde gülümsedim ne de olsa güleriz ağlanack halimize...
çok başarılı buldum çünkü zaten mizah dergilerini internetten takip etmek bir yana alıp sık sık aynı yazıları okudğum olur.
bir çeşit cahiliye devrindeymişiz gibi hissettim ve yazsam mı yazmasam mı bilemedim.evet evlat arasında ayrım tabiki olmaz ama toplum olarak hala erkek çocuğuna düşkünlük var.soyumuz sürsün derler ve benim cevabım padişah soyundansın tabi olur ve gülerim...şimdelerde ise bi çok ana eş evlat şehit haberleriyle ne kadar yıkıldı ve asker yolu bekleyenler korku içinde...

en çok kızdığım nokta bu.ağlayarak izliyorum haberleri ve evine gidiliyor şehiit ailelerinin nasıl bir tesadüfse hepsi fakir fukara.
hiç duymadım ben bir milletvekili oğlunun şehit olduğunu zengin bir iş adamının oğlunun şehit oldunu.Allah ömür versin hepsine ama çok irronik.fazla deşmemek lazım ..
ailelerle konuşuluyor bir oğlum daha var onuda veirim falan diye gidiyor...o an belki konuşacak bir şey bulamıyorlar evet hep denilen bu vatan sağ olsun.zaten olacak.bir bu memleketın taşı için toprağı için seve seve can veririz.bazen diyorum keşke kızlarıda alsalar dıye.
ama hakkını aramalısın sen bu evladı kolay yetstrmıyosun anne olmadım anlayamam gozu yaşları annlerı asker yolu beklemedım anlayamam asker eşlerini askerde babam var demedım anlayamam asker cocuklarını...
ama kardeşlerim var askerde benden kuck ya da benden buyuk.sadece anlamaya çalışıyorum ve bu haldeyken üzülüp ağlıyorum eğer anlasam krize girerdim heralde..

bu kadar çaresiz görünmeyelim ...biz cahiliye devrinde değiliz aklı hür vicdanı hür bireyleriz insan canı bu kadar ucuz olmamalı.3 5 taziye ve ziyaretle kapanmaz bu acılar hala taviz vermeyeceiğz demkle de ciğerim yanıyor demekle de olmaz. ve şehit sayılarının tam olarak verilmemesi de ayrı bi durum.
ALLAHIM SEN MEHMETÇİKLERİMİZİ KORU....

olan şehitlere ve şehit yakınlarına oldu...

biz bu sahneyi daha önce izlemiş miydik evet evet izledik.şimdi şu saatlerde muhtemelen başbakan çıkmış bir konuşma yapıyodur ve yine muhtemelen ciğeri yanıyordur....
kuzey ırak bombalanıyordur son noktaya gelmişlerdir taviz vermeyecklerdir ve kesin bi sürü pkklı etkisiz hale getirilmiştir yanlarına kalmayacaktır vs... bunları bilmek için tv izlemeye gerek var mı tabiki yok.yani zaten izlesek nolur ki yandaş kanal diye bir şey vardır ilk başlarda şimdi yandaş olmayan kanal var demek eksik oluyor.var ama kim açıp da izler ki onları.




merak ediyor vicdan var mı bunlarda kendi çocuklarını askere göndermekten kaçan göz önünde tatil gibi askerlik yaptıranlar bunlar.13 şehit verdiğimiz gün de 26 şehiit verdiğimz günde aynı durum kalkıp yürüyüş yapmaya kalksan önünü kesenler izinsiz yapılır gösteri sözde.gidip protesto mesajlarıı göndersen nafile kim ciddiye alacak ki seni.biz bu ülkeyi iğneyle kuyu kazar gibi kazanmadık mı.kazanmadı mı ATALARIMIZ eğer ezanımız da marşımızda göklerde yükseliyorsa bu kimin sayesinde 10 sende mi oldu bunlar. şimdi kalkmışlar kepçe ile veriyorlar bu vatanı ve hala durmak yokmuş açılıma devammış tüm sonuçlarına rağmen..yani ne demek bu daha çok şehit veririz daha çok ocak yanar.ateş düştüğü yeri yakar.Allah şehit ailelrine sabır versin hem de en büyüğünü...yaralı olanlara sen şifa ver Rabbim onların ailelrinin yüreğine umut serp sen büyüksün Rabbim kimsenin yanına kalmaz olanlar.. insanlara vicdan ver ahiret inancı dünyalık yaşamamayı             fakirin acısının kömürle odunla kapanmayacağını göster onlara...

ben bu kadar üzülmüşken 48 kişinin ailesini görmek istemezdim...EVLAT EŞ BABA DOST  acısını kimseye yaşatma ALLAHIM...