1 Kasım 2011 Salı

gece uymanın da bir önemi var..



evet bazılarımız (buna ben de dahil ) gece yatmak bilmeyen sabah da kalkmak bilmeyen türden olabiliyoruz.bazen..bunu alışkanlık haline getirmemek ve uyku düzeni kurmak sağlık açısında da oldukça önemli görülüyor.
fakat yapılan bir araştırma gösteriyor ki gercekten gece uykusu cok önemliymiş...



KARANLIKTA UYUMANIN FAYDALARI

Vücudun biyolojik saatini koruyup, doğal ritmini ayarlayan melatonin hormonu, ancak gece siz uyuduğunuz saatlerde ve karanlıkta salgılanabiliyor.

Karanlıkta uyumak beynin melatonin hormonu salgılamasını sağlayarak kişiyi kanserden koruyor. Işıkta bu hormon salgılanmadığı için kanser hücreleri daha çabuk gel...işiyor. Melatonin'i tablet olarak da alabilirsiniz Melatonin hormonu saat 23.00 ile 05.00 arasında tam olarak salgılanıyor. Bu saatler arasında karanlıkta uyunduğunda hormon, hücreleri yeniliyor, bağışıklık sistemini düzenliyor. Vücudun biyolojik saatini koruyor, ritmini ayarlıyor. Üreme sistemini geliştiriyor. En önemlisi kanserli hücrelere karşı koruma sağlıyor.
MELATONİN HORMONU SAĞLIK İÇİN ÖNEMLİ

Memorial Hastanesi Nöroloji Bölümü'nden Uz. Dr. Abdullah Özkardeş, "Melatonin, beyindeki epifiz bezinden özellikle geceleri karanlık ortamda salgılanan bir hormondur. Triptofan isimli bir maddeden elde edilir. Hormonun temel görevi, vücudun biyolojik saatini ve ritmini ayarlamaktır. Melatonin üretimi, gecenin uzunluğu ile ilgilidir, gece ne kadar uzarsa, üretim de o denli uzar. Karanlık fazın başlangıcında veya sonundaki ışık, melatonin üretimine engel olur. Işık kısa süreli de olsa yeterli şiddette ise, melatonin salınımını baskılar. Günlerin kısa olduğu kış mevsiminde melatonin üretimi artar, yaz günleri ise azalır." diyor.
YAŞAM SÜRESİNİ UZATIYOR

Depresyon hastalığında kortizol seviyesi yüksek ve melatonin seviyesi düşük bulunmuştur. Birçok depresyon ilacı, etkilediği beyin kimyasal maddeleri aracılığı ile melatonin salgılanmasını artırır. Melatoninin bağışıklık sistemini olumlu etkileyerek, stresi azalttığına, yaşam süresini artırdığına ve yaşlanma bulgularını azalttığına dair yapılmış çalışmalar var. Ayrıca başta kanser olmak üzere hastalıklar üzerinde baskılayıcı etki yapar. Gece çalışan kadınlarda melatonin salgılanması azaldığı için, gündüz çalışanlara göre meme kanseri gelişimi oldukça fazla bulunmuştur. Gece çalışılan yerlerde, karanlık ortamların aydınlatılması ve bu nedenle melatonin düzeyinin baskılanması ile de kanser riski artmaktadır.

Görme engellilerin kansere daha az yakalanması bu durumu destekliyor. Bu sebeple çocukların gece kesinlikle ışıkta uyutulmaması gerekiyor.
SAĞLIĞINIZ İÇİN BUNLARA DİKKAT EDİN

- Gece mutlaka karanlık bir ortamda uyuyun.
- Gece lambası kullanmamaya özen gösterin. Mutlaka kullanılması gerekiyorsa, solgun kırmızı ışıklı olanlarını tercih edin.
- Erken yatarak vücut hücrelerini yenileyen melatonin hormonunun tam salgılanmasını sağlayın.
- Televizyon karşısında uyumayın.
- Gece yatma vaktinde çalışmayın.
- Vişne, lahana, badem gibi melatonin açısından zengin besinler tüketin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

fikrine saygı duyarım istediğini yaz dostum :)