20 Kasım 2011 Pazar

suyun önemi ve su içmek için 46 sebep:










Su gerçekten hayattır. Bedenimizin % 65'i sudan oluşur. Su yaşamımızın sürdürülmesi için temel besinlerdendir. Bedenimizin ısı dengesi, hücre içi yaşamın devamı, besinlerin yakılması, sindirilmesi suya bağlıdır. Suyun az alınması halinde ciddi sağlık sorunlarına kapı açılmış olur.

Su az tüketildiğinde bedenimizdeki yağ oranı yükselir, böbrekler yeterli su alamayınca karaciğerin görevi ağırlaşır ve böbreği ikame etmeye çalışır. Yağ deposunu enerjiye çevirmesi gereken karaciğer işini aksatır ve yağların eritilmesi yavaşlar.

Su aynı zamanda bedenimizdeki toksinlerin temizlenmesinde de etkilidir. Soğuk içildiğindekana daha hızlı karışır.

Bir yetişkin günde yaklaşık 10 bardak su kaybeder. Bu sebeple kaybedilen suyun yerine yenisinin konulması gerekir. Her ne kadar diğer içeceklerden de su ihtiyacımızı karşıladığımızı düşünsek de kahve, çay ya da colalı içecekler aslında idrar söktürücüdür ve bedenimizin ihtiyacı olan suyu kaybetmemize sebep olurlar.

Su kalori içermez. Bu sebeple diyetlerde öne çıkan bir içecektir. Bununla birlikte suyun yağı yakmaya yardım etmesi, toksinleri temizlemesi özellikle diyet ve egzersizlerde abartılmaması gereken bir durumdur. Zira aşırı su tüketimi halinde bedenimiz ihtiyaç duyduğu vitaminleri de kaybedebilir. Sudaki kristal maddeler ise aşırı tüketim halinde böbreklerde birikerek taşsal kalıntılara sebebiyet verebilir.

Diyet ya da sağlık amaçlı yapılan egzersizlerde suyun egzersizden yarım saat sonra ve egzersiz bittikten on beş dakika sonra içilmesi daha uygun olacaktır.

Su yaşamımızda vazgeçilmez olmasına karşın temel problem, su içme kültürünü geliştiremeyişimizdedir. Hem kendimiz hem de çocuklarımız için su içme kültürünükazanmalıyız. İşte ya da evde mutlaka suyu yakınlarımızda tutmalıyız. Hatta su içmeyi kendimize hatırlatmalıyız. Günlük içeceklerden su almak yerine suyu olduğu gibi karışımsız içmeliyiz.



İşte su içmek için 46 neden:
 1- Hiç bir şey su olmadan yaşayamaz.
 2- Göreceli su yetersizliği vücudun bazı fonksiyonlarını önce bastırır, sonra öldürür.
 3- Su temel enerji kaynağıdır.
 4- Su vücudun her hücresinde eletriksel ve manyetik enerji üretir, bize yaşam gücü verir.
 5- Hücre yapısındaki maddeleri birbirine bağlayan bir yapıştırıcıdır.
 6- DNA hasarını önler ve onarım mekanizmalarının daha iyi çalışmasına yardımcı olur, böylece üretilen Anormal DNA sayısı azalır.
 7- Bağışıklık sisteminin merkezi olan kemik iliğinde, bu sistemi kanser de dahil olmak üzere, çeşitli hastalıklara karşı güçlendirir.
 8- Bütün besinlerin, vitaminlerin ve minerallerin temel çözücüsüdür. Vücutta besinleri küçük parçalara ayırır, sindirimlerinde ve son metabolik aşamalarında görev yapar.
 9- Besinlere enerji verir ve parçalanan besinler sindirim sırasında bu enerjiyi vücuda aktarır. Susuz yenen yemeğin vücut için hiçbir enerji değeri yoktur.
10-Su, besinlerdeki gerekli öğelerin emilimini artırır. 
11-Bütün öğelerin vücuda taşınmasına yardımcı olur.
 12-Akciğerlerde Oksijen toplayan kırmızı kan hücrelerinin çalışma verimini artırır.
 13-Hücreye ulaşan su, o hücreye oksijen verir ve atık gazları vücuttan atılmaları için akciğerlere taşır.
 14-Vücudun çeşitli bölgelerinden zehirli atıkları toplar ve atılmaları için karaciğer ya da böbreklere taşır.
 15-Eklem boşluklarındaki temel yağlayıcı maddedir, sırt ağrılarının oluşumunun önlenmesinde yardımcı olur.
 16-Omurgadaki diskleri "şok emici su yastıkları"na dönüştürür.
 17-Bağırsakları en iyi çalıştıran yağlayıcı maddedir, kabızlığı önler.
 18-Kalp krizi ve felce karşı koruyucudur.
 19-Kalp ve beyin damarlarında pıhtılaşmayı önler.
 20-Vücudun soğutma ve ısıtma sistemleri için vazgeçilmezdir.
 21-Düşünme başta olmak üzere, bütün beyin fonksiyonları için bize güç ve eletriksel enerji verir.
 22-Serotonin ve diğer noransmitterlerin (sinir ileticileri) üretimi için vazgeçilmezdir.
 23-Melatonin de dahil olmak üzere, beyinde üretilen bütün hormonların yapımı için gereklidir.
 24-Çocuklarda ve yetişkinlerde dikkat yetersizliği sorununa çözüm getirir.
 25-Çalışma verimini artırır ve dikkat aralığını büyütür.
 26-Su dünyadaki diğer bütün içeceklerden daha kolay bulunabilir ve hiçbir yan etkisi yoktur.
 27-Stres, gerginlik ve depresyonun hafiflemesine yardımcı olur. 28-Uykuyu düzenler.
 29-Yorgunluğun giderilmesine yardımcı olur .
 30-Cildi yumuşatır ve yaşlılık belirtilerinin azalmasına yardımcı olur.
 31-Gözlere canlılık ve parlaklık verir.
 32-Glokomdan korunmamıza yardım eder.
 33-Kemik iliğinde kan üretim sistemlerini düzenler, lösemi ve lenfoma oluşumunun önlenmesine yardımcı olur.
 34-Vücutta enfeksiyon ve kanser hücrelerinin geliştiği bölgelerde bağışıklık sistemini güçlendirmek için çok gereklidir.
 35-Kanı sulandırır ve dolaşım sırasında pıhtılaşmasını önler.
 36-kadınlarda, adet öncesi ağrıyı ve ateş basmasını hafifletir.
 37-Kalp atışıyla birlikte kanı sulandırıp dalgalandırarak dolaşımdaki katı maddelerin dibe çökmesini engeller.
 38-İnsan vücudunda dehidrasyon sırasında kullanılabilecek bir su deposu yoktur. Bu nedenle gün boyunca düzenli olarak su içmemiz gerekir.
 39-Dehidrasyon cinsellik hormonunun üretimine engel olur, bu iktidarsızlık ve libido kaybının başlıca nedenlerinden biridir.
 40-Su içtiğiniz zaman susuzluk ve açlık duygularını ayırt edebilirsiniz.
 41-Kilo vermenin en iyi yolu su içmektir. Düzenli aralıklarla su için ve sıkı bir rejim yapmadan zayıflayın. Acıktığınız zaman aşırı yememeli ama susadığınızda suyunuzu içmelisiniz.
 42-Dehidrasyon doku boşlukları, eklemler, böbrekler, karaciğer, beyin ve deride zehirli çökeltilerin birikmesine yol açar. Su bunları temizler.
 43-Su, gebelikte sabah bulantılarını azaltır.
 44-Zihin ve vücut fonksiyonlarını bütünleştirir. Karar verme ve hedefleri belirleme yeteneğini artırır.
 45-Yaşlılıkta bellek kaybının önlenmesine yardımcı olur. Alzheimer, Multipl Skleroz, Parkinson ve Lou Gehring hastalıklarının riskini azaltır.
 46-Kafein, Alkol ve bazı ilaçlara duyulan bağımlılığın giderilmesine yardımcı olur.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

fikrine saygı duyarım istediğini yaz dostum :)