www-resimland-com-hareketli-salyangoz-resimleri.gif

6 Ağustos 2012 Pazartesi

insanlar gitgide saygısızmı oluyor? oluyor muyuz?

tanımlaması zor ama herkesin bildiği bir kelime saygı.
her şeyden önce bence empati kurmayla alakalı bir durum.genelde yaşlılara saygılı olun derler ama bence sadece yaşlılara saygılı olmak tam saygı anlamaına gelmez.insanlar büyüğünden küçüğüne herkese saygılı olmalı.
ölçülü davranmalı insan kendisine nasıl davranılmasını istiyorsa öyle karşılık verme li.hayat sana her şeyin karşılığını er ya da geç verecektir çünkü.eğer ben de saygısızca davrandıysam bana da saygısızlık edilmesine fırsat verdim demektir.
başıma gelen olay şu.aslında ufacık bir şey ama incir çekirdeğini doldurmayan sorunlar diye diye daha garip insanlar olduk.bence sorunun küçüğü de önemsenmeli.

bugün tam bir mağazaya girmek üzereydim sakin sakin girerken önüme 45 50li yaşlarda bir kadın geldi beni ezip geçti  peki dedim neyse insanlar oruçlu olabilir dalgınlık falan dedim.
daha sonra aynı bencil insan ben kıyafet bakarken elındeki bluzu kafama doğru tuttu tokam havaya kalktı.yanında benim yaşlarımda 24 25 civarında bir kız vardı.kızı diye düşündüm.o an tepkimi gördü hey Allahım ya dedim uzatmadım.kız da hareketin yanlış olduğunu en azından afedersin kızım diye 2 kelimeyi hak ettiğimi düşündüğü için benim gerilmeme bir şey demedi.yoksa hayırdır der gibi bir bakış atmalıydı en azından.
tamam insanlar oruçlu ama biz de oruçluyuz biz de sinir denen şeye sahibiz ve en önemlisi saygı denen şeye sahibiz buna şükür.
daha sonra görevli kız geldi.benim ifademi görmüş boşver takılma dedi.devamlı müşterimdir çok pürüz bir insandır.dikkatsiz önemsemez çevresini dedi.
oruçtan heralde dedim.
herkes oruçlu canım ama ya dedi.kız benden daha çok gerilmiş sanırım :)
eğer benim yaşımda olsaydı afedersin diyebilrdin derdim belki ama yaşı olduğundan sesimi çıkarmadım.susmak en güzel cevapmış bazen ama anlayabilecek olana.herkes anlamaz :)

bence buna ben de dahilim o teyze de dahil.dünya tek kişil değil sağımıza solumuza dikkat edelim.çarptıysak bencillik etsiysek afedersin(z) demeyi bilmeliyiz.
sosyal mesaj verdim ama çok alındım bugün ne yapayım :)


2 yorum:

  1. Çokk çok haklısın canım insanlar bazen vurdumduymazlığın dibine vuruyolar. Onlara şöyle adam akıllı bir ders vermek lazım aslında Yaşını başını almış kadının daha dikkatli olması lazım böyle durumlarda büyüksün sonuçta akık etmen lazım böyle şeyleri..

    Bak yaa bende çok sinirlendim şimdi :))

    YanıtlaSil
  2. dmi ya hayat tecrübesi var ama kullanmyorlar bak bende yine sinirlendm =)

    YanıtlaSil

fikrine saygı duyarım istediğini yaz dostum :)